آزمایشگاه تاو

اشتراک گذاری:

بهترین آزمایشگاه ازدواج غرب تهران

آیا به دنبال بهترین آزمایشگاه ازدواج تهران هستید؟ آیا از هدف و نتیجه این آزمایش اطلاع دارید؟ اگر ساکن تهران هستید و به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد مراکز آزمایش ازدواج غرب تهران هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در آزمایش ازدواج از زن و مرد نمونه خون گرفته می شود و احتمال بیماری های ژنتیکی مثل تالاسمی در کودکان آن ها بر اساس زمینه ژنتیکی پنهان در زوجین مشخص می شود. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر بیماری های ژنتیکی ارثی و یا اطمینان از سلامت خود و همسرتان در مواجهه با بیماری های مختلف، می توانید آزمایش های اختیاری و ثانویه دیگری را نیز انجام دهید.

مطالب پیشنهادی:

مزایای مراجعه به مراکز آزمایش ازدواج تهران

مراکز آزمایش ازدواج غرب تهران

مراکز آزمایش ازدواج غرب تهران

معاینات قبل از ازدواج بخشی جدایی ناپذیر از تنظیم خانواده خوب برای همه زوج ها است. زوجین با مراجعه به آزمایشگاه ازدواج تهران و انجام آزمایشات قبل از ازدواج می توانند از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند و با خیالی آسوده ازدواج خود را آغاز کنند. آزمایش قبل از ازدواج فواید متعددی دارد، از جمله:

  • ارزیابی آمادگی زوجین برای بچه دار شدن
  • شناسایی مشکلات بالقوه یا مشکلات سلامتی که می تواند بر بارداری و جنین تاثیر بگذارد 
  • برنامه ریزی قبلی برای روش های جایگزین، مانند رحم جایگزین یا IVF

آشنایی با اقدامات پیش از ازدواج در مراکز آزمایش ازدواج غرب تهران

ازدواج یکی از مهم ترین انتخاب های افراد در زندگی است. همه می خواهند زندگی خوبی داشته باشند و بهترین انتخاب را داشته باشند.

برای اینکه افراد عجولانه عمل نکنند و بهترین تصمیم را در روند ازدواج خود نگیرند، توصیه می شود یک سری اقدامات قبل از ازدواج انجام شود تا عواملی مانند سلامت جسمی، سلامت روان و ویژگی های روحی و روانی شریک زندگی خود را مورد بررسی قرار دهند.

و در نهایت بتوانند با دید بازتر و آگاهانه تر تصمیم گیری کنند. ما در مورد فرآیندهای مختلفی که باید در این زمینه انجام شود بحث کرده ایم. در نظر گرفتن این فرآیندها به شما کمک می کند ازدواج موفق تری داشته باشید و در آینده با مشکلات کمتری مواجه شوید.

مطلب پیشنهادی:

انجام چکاپ سلامت عمومی در مراکز آزمایش ازدواج تهران

گذشته از این که افراد باید ویژگی های روانی و رفتاری یکدیگر را بشناسند، حق دارند در مورد سلامت جسمانی همدیگر بیشتر بدانند و از قبل از احتمال بروز مشکلات ژنتیکی در فرزندان خود مطلع شوند.

بنابراین می توانید اقداماتی مانند آزمایش ژنتیک، ایدز، هپاتیت و … را در آزمایشات قبل از ازدواج خود قرار دهند. البته در برخی فرهنگ ها درخواست انجام آزمایش هایی مانند ایدز می تواند به عنوان یک توهین تلقی شود و واکنش نامناسب طرف مقابل را برانگیزد.

در این شرایط ابتدا باید آمادگی لازم را به صورت حضوری برای طرف مقابل خود مهیا کنید. سپس درخواست خود را در یک موقعیت مناسب مطرح کنید یا از مشاور خود بخواهید اطلاعاتی در مورد این بیماری ها در اختیار شما قرار دهد تا در هر صورت وجود زمینه بیماری برای آزمایشات بیشتر به آزمایشگاه تاو مراجعه کنید.

آزمایش ازدواج به چه منظوری انجام می شود؟

آزمایش های قبل از ازدواج یکی از فرآیندهای اجباری است که زوجین قبل از ازدواج رسمی باید طی کنند. در طی این آزمایش از هر دو نفر نمونه خون گرفته می شود و بر اساس عوامل ژنتیکی پنهان احتمال تالاسمی در کودکان مشخص می شود. با توجه به شیوع بالای بیماری های ژنتیکی در بین ایرانیان، این آزمایش در برنامه مداخلات قبل از ازدواج قرار گرفته است.

تالاسمی از جمله بیماری های ژنتیکی رایج بین افراد است که به دو شکل مینور و ماژور وجود دارد. افراد مبتلا به نوع خفیف این بیماری علائم خاصی نخواهند داشت و ممکن است ندانند که این مشکل را دارند. اما ازدواج دو فرد مبتلا به تالاسمی مینور احتمال ابتلای فرزندان به شکل عمده این بیماری و در نتیجه تولد با علائم تالاسمی را بیشتر می‌کند.

در آزمایش ازدواج علاوه بر نمونه خون، آزمایش ادرار نیز از زوجین گرفته می شود که میزان اعتیاد به مواد مخدر را اندازه گیری می کند.

آشنایی با آزمایش های اختیاری در مراکز آزمایش ازدواج در تهران

داشتن فرزندانی سالم و تشکیل خانواده ای سالم یکی از انگیزه های اصلی ازدواج برای بسیاری از افراد است. بنابراین بسیار مهم است که از قبل به بیماری های ارثی و مشکلات ژنتیکی فکر کنید.

از آنجایی که در آزمایش ازدواج رایج تنها احتمال ابتلا به تالاسمی سنجیده می شود، سایر موارد مانند عقب ماندگی ژنتیکی، جسمی و ذهنی نادیده گرفته می شود.

بنابراین لازم است از آزمایش های اضافی برای برآورد احتمال این مشکلات استفاده شود. این امر به ویژه برای کسانی که قصد ازدواج دارند و یا بیماری ژنتیکی خاصی در خانواده خود دارند بسیار مهم و ضروری است.

آزمایشات و معاینات لازم قبل از ازدواج و هزینه آزمایش ازدواج تهران

هزینه آزمایش ازدواج با توجه به آزمایشاتی که زوجین مدنظر داشته باشند متفاوت است و متناسب با تعداد آزمایش های ژنتیکی قیمت آن متفاوت اندازه گیری می شود.

قبل از شروع یک معاینه جامع قبل از ازدواج، یک متخصص زنان و زایمان، تاریخچه پزشکی و هر گونه اطلاعات مربوط به سلامتی هر دو طرف را بررسی می کند. آزمایش برای زوج ها شامل:

  1. بررسی سلامت عمومی در آزمایشگاه های ازدواج تهران

بررسی سلامت عمومی امکان ارزیابی وضعیت کلی سلامت زوجین را فراهم می کند. ارزیابی معمولاً شامل: وزن، قد، فشار خون، عملکردهای تنفسی، عملکردهای قلبی عروقی، معاینه قفسه سینه، معاینه شکم است.

  1. آزمایش خون در آزمایشگاه ازدواج غرب تهران

آزمایش خون می تواند به شناسایی علائمی که ممکن است منجر به شرایط غیرطبیعی شود کمک کند. آزمایش خون برای آزمایشات قبل از ازدواج شامل: گروه خونی، بیماری های زمینه ای مانند فشار خون  و  دیابت، بیماری های ارثی مانند تالاسمی انجام می شود.

تالاسمی یکی از انواع بیماری های ارثی است که باعث اختلال در عملکرد مغز استخوان و در نتیجه عدم تولید هموگلوبین می شود. این بیماری به دو نوع مینور و ماژور طبقه بندی می شود.

افراد مبتلا به تالاسمی مینور می توانند ازدواج کنند، اما اگر فرد مقابل نیز به این نوع تالاسمی مبتلا باشد، 25 درصد احتمال دارد فرزندشان تالاسمی ماژور داشته باشد.

تالاسمی ماژور فرد مبتلا را دچار مشکلات قلبی عروقی، پوکی استخوان، دیابت، مشکلات گوارشی و غیره می کند. در صورت ابتلای یکی از زوجین به مراکز درمانی معرفی می شوند.

  1. انجام برخی آزمایشات زنان و زایمان در آزمایشگاه ازدواج تهران

آزمایشات زنان با هدف ارزیابی سلامت دستگاه تناسلی زنان انجام می شود. یک معاینه عمومی معمولا از اسپکولوم برای بررسی دهانه رحم و واژن استفاده می کند.

این معاینات می تواند شرایط و ناهنجاری های زنانه را که می تواند بر شانس بارداری تأثیر بگذارد را شناسایی کند. علاوه بر این، از روش های تخصصی مانند پاپ اسمیر برای تشخیص سرطان دهانه رحم استفاده می شود.

  1. دوره تنظیم خانواده

در این مراکز علاوه بر آزمایش، آموزش تنظیم خانواده نیز ارائه می شود. این آموزش ها اجباری است. در این جلسات اطلاعاتی در مورد سلامت خانواده، بارداری و شرایط آن، زایمان، سلامت مادر و کودک، بیماری های ارثی، سن مناسب برای بچه دار شدن و تعداد مناسب فرزند و … ارائه می شود.

تعداد و مدت جلسات تنظیم خانواده محدود است، اما بررسی و حل بسیاری از مشکلات زناشویی را پوشش می دهد.

  1. آزمایش VDR در آزمایشگاه ازدواج غرب تهران

این آزمایش برای مردان و زنانی که قصد ازدواج مجدد دارند اجباری است. این آزمایش می تواند در پیشگیری از شیوع بیماری های عفونی مفید باشد. همچنین انجام این آزمایش به طور مداوم در دوران بارداری برای جلوگیری از شروع سیفلیس   ضروری است.

در صورت وجود بیماری و مثبت بودن جواب آزمایش، فرد به مراکز درمانی معرفی و پس از پایان دوره درمان، از سوی مراکز آزمایش ازدواج، سند ازدواج صادر می شود.

  1. واکسن کزاز در مراکز تست ازدواج در تهران

کزاز یک بیماری خطرناک است که در اثر عفونت زخم ها توسط اسپور باکتری ایجاد می شود و منجر به تولید سموم می شود. این سم از طریق رشته های عصبی وارد نخاع می شود و باعث انقباض تمام عضلات بدن می شود.

استفاده از مواد آلوده هنگام پانسمان، بریدن بند ناف، سوراخ کردن گوش یا ختنه منشاء بیماری است. چون کزاز کشنده است باید از ابتلا به آن پیشگیری کرد و به همین دلیل باید قبل از ازدواج واکسن تزریق شود. در دوران بارداری واکسیناسیون تا ماه ششم از ابتلای جنین به این بیماری جلوگیری می کند.

نحوه انجام آزمایشات در مراکز آزمایش ازدواج تهران

مرکز آزمایش ازدواج تهران

مرکز آزمایش ازدواج تهران

  • مراجعه به دفتر خانه: برای شرکت در آزمایش ابتدا به دفتر ازدواج مراجعه کرده و معرفی نامه بگیرید. این برگه نامه محضری برای آزمایشات شماست. عکس این زوج در بالا پیوست شده است.
  • به آزمایشگاه ها بروید: با فرم و مدارک دیگر می توانید به این مراکز مراجعه کنید و آزمایشات را انجام دهید که هزینه آن حدود 200-300 هزار تومان است.
  • دوره های مشاوره: بعد از آزمایش با دوره های کوتاه مدت مشاوره قبل از ازدواج آشنا می شوید. مدت زمان این دوره تقریباً یک ساعت جهت آشنایی شما با مسائل حقوقی و جنسی ازدواج می باشد.
  • تحویل نتایج آزمایش: در مرحله آخر نتایج آزمایش شما آماده است و در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا نباشید و مشکلی نداشته باشید با تایید شرکت در آموزش به شما تحویل داده می شود. و سپس برای ثبت ازدواج به دفتر خانه مراجعه خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس مستقیم و مشاوره رایگان