آزمایشگاه تاو

اشتراک گذاری:

آزمایشگاه ژنتیک غرب تهران

بهترین آزمایشگاه ژنتیک غرب تهران کدامند؟ لیست آزمایشگاه های ژنتیک خوب در تهران کدامند؟ شماره آزمایشگاه ژنتیک تهران چند است؟ در آزمایشگاه ژنتیک در تهران چه مواردی بررسی می شود؟ در ادامه این مطلب به همه سوالات شما درباره آزمایشگاه های ژنتیک تهران پاسخ داده می شود.

احتمال ابتلا به بیماری ژنتیکی در نسل بعدی خانواده با استفاده از روش‌هایی بررسی، تشخیص یا تعیین می‌شود. این روش ها بسیار دقیق و در عین حال گران هستند. در کنار آزمایشگاه ژنتیک، معمولاً مشاوره ژنتیک به ویژه در موارد قبل از بارداری در آزمایشگاه خوب در غرب تهران ارائه می شود.

مطالب پیشنهادی:

برخی خدمات ارائه شده در آزمایشگاه ژنتیک غرب تهران

لیست بهترین آزمایشگاه های ژنتیک تهران

لیست بهترین آزمایشگاه های ژنتیک تهران

  • ارائه خدمات تشخیصی آزمایشگاهی ژنتیک مولکولی و سیتوژنتیک (ساده، مولکولی و پیشرفته)
  • و ارائه خدمات سونوگرافی تشخیصی در سه ماهه اول و دوم بارداری برای تشخیص نقص مادرزادی جنین.
  • ارائه خدمات تشخیصی اکوکاردیوگرافی جنین و بیماری های مادرزادی قلب جنین،
  • غربالگری در سه ماهه اول و دوم بارداری
  • ارائه خدمات تشخیصی قبل از تولد (PND)،
  • و ارائه خدمات تشخیص قبل از لانه گزینی (PGD)،
  • همچنین ارائه خدمات تشخیصی و تشخیص بیماری های متابولیک.
  • ارائه کلیه خدمات ژنتیکی مرتبط با ناباروری.
  • فعالیت در زمینه تولید کیت های تشخیصی، مواد و تجهیزات آزمایشگاهی،
  • جمع آوری و نگهداری مواد بیولوژیکی انسانی مانند بانک DNA، بانک خون، بانک خون، بند ناف، آمنیوتیک بانک مایع و …. ضروری هستند.
  • انجام فعالیت های پژوهشی و آموزشی به صورت آنلاین به منظور مرکز تنظیم مقررات دانشگاهی توسط مراکز پژوهشی و گروه های آموزشی.
  • انجام فعالیت های آموزشی و ترویجی برای ارتقای سطح دانش جامعه و متخصصان مرتبط با فعالیت های ژنتیکی از جمله انتشار نشریات، کتاب و ایجاد وب سایت.
  • استفاده از تغییرات و استفاده از متخصصان و کارشناسان در زمینه های مورد نیاز مرکز.
  • خدمات تخصصی ژنتیک مولکولی سرطان و سیتوژنتیک،
  • خدمات توالی یابی نسل بعدی (NGS)،
  • غربالگری بیماری های خونی (تالاسمی)،
  • خدمات NIPT
  • تست های ویژه ازدواج خانوادگی

آزمایشات ژنتیکی به شکل آزمایشی

آزمایش ژنتیک برای بررسی DNA شما استفاده می شود. DNA یک پایگاه داده شیمیایی است که دستورالعمل های نحوه عملکرد بدن شما را ذخیره می کند. آزمایش ژنتیکی می تواند تغییرات (جهش) در ژن های شما را که می تواند باعث بیماری شود را نشان دهد.

بحث و گفتگو با پزشک، متخصص ژنتیک پزشکی یا مشاور ژنتیک خود که چگونه می خواهید نتایج را کنترل کنید و با آنها چه کاری باید انجام دهید، گام مهمی در فرآیند آزمایش ژنتیک است.

دلایل انجام آزمایش ژنتیک در آزمایشگاه ژنتیک غرب تهران

آزمایش ژنتیک نقش مهمی در تعیین خطر ابتلا به برخی بیماری ها و همچنین در غربالگری و گاهی اوقات درمان پزشکی دارد. انواع مختلف آزمایش ژنتیک به دلایل مختلفی انجام می شود، از جمله:

آزمایش‌های تشخیصی

اگر علائم بیماری خاصی را دارید که احتمالاً ناشی از تغییرات ژنتیکی است، آزمایش ژنتیک می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما به بیماری مشکوک مبتلا هستید یا خیر. گاهی به عنوان مثال، آزمایش ژنتیک می تواند برای تایید تشخیص فیبروز کیستیک یا بیماری هانتینگتون استفاده شود.

آزمایشی برای پیش بینی و تشخیص بیماری قبل از ظهور علائم آن

اگر سابقه خانوادگی یک بیماری ارثی دارید، آزمایش ژنتیک می تواند نشان دهد که آیا قبل از ظهور علائم در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستید یا خیر. به عنوان مثال، این نوع آزمایش می تواند در شناسایی خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان روده بزرگ مفید باشد.

غربالگری حاملگی و شماره بهترین آزمایشگاه ژنتیک غرب تهران

اگر سابقه خانوادگی یک بیماری ژنتیکی مانند بیماری سلول داسی شکل یا فیبروز کیستیک دارید، یا اگر به یک گروه قومی در خطر ابتلا به یک بیماری ژنتیکی خاص تعلق دارید، ممکن است بخواهید قبل از باردار شدن تحت آزمایش ژنتیک قرار بگیرید.

تست حامل در مقیاس بزرگ می تواند ژن های مرتبط با طیف گسترده ای از بیماری ها و جهش های ژنتیکی را شناسایی کند و می تواند تعیین کند که آیا شما یا همسرتان ناقل این بیماری ها هستید یا خیر.

در صورت تمایل به رزرو نوبت برای آزمایشات ژنتیکی با شماره 021123456 تماس بگیرید یا به طور آنلاین درخواستتان را مطرح کنید همچنین می توانید در صورت تمایل از خدمات آزمایش در منزل آزمایشگاه تاو بهره مند شوید.

آزمایشات فارماکوژنتیک

اگر بیماری خاصی دارید، این نوع آزمایش ژنتیکی می تواند به تعیین اینکه کدام داروها و دوزها برای شما مؤثرتر و مفیدتر هستند، کمک کند.

تست های قبل از تولد

اگر باردار هستید، این آزمایش ها می توانند ناهنجاری های احتمالی در ژن های کودک شما را تشخیص دهند. سندرم داون و سندرم تریزومی 18 دو اختلال ژنتیکی هستند که اغلب در آزمایشات ژنتیکی قبل از تولد به دنبال آنها هستند.

این به طور سنتی با بررسی نشانگرها در خون یا با انجام آزمایش‌های تهاجمی مانند آمنیوسنتز انجام می‌شود. یک آزمایش جدیدتر به نام آزمایش DNA بدون سلول یا NIPT، DNA جنین را از طریق تجزیه و تحلیل خون مادر بررسی می کنند.

آزمایش ژنتیکی غربالگری نوزادان

این آزمایش رایج ترین نوع آزمایش ژنتیکی است. در ایران، نوزادان از نظر ناهنجاری های ژنتیکی و متابولیکی خاص که منجر به عوارض خاصی می شود مورد آزمایش قرار می گیرند.

این نوع آزمایش ژنتیکی بسیار مهم است زیرا اگر نتایج نشان دهد که کودک به بیماری هایی مانند کم کاری مادرزادی تیروئید، کم خونی داسی شکل یا فنیل کتونوری (PKU) مبتلا است، می توان بلافاصله مراقبت و درمان را آغاز کرد.

تست های قبل از لانه گزینی یا PGD در لیست آزمایشگاه های ژنتیک تهران

این آزمایش که به عنوان تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی نیز شناخته می شود، می تواند برای تلاش برای باردار شدن از طریق IVF استفاده شود. در این آزمایش، جنین ها از نظر ناهنجاری های ژنتیکی غربالگری می شوند و جنین های بدون ناهنجاری به امید بارداری در رحم کاشته می شوند.

از آنجایی که شما بازدیدکنندگان محترم اطلاعات بیشتری درباره این آزمایش بدست آورید، تصمیم گرفتیم در مورد چیستی و چگونگی این تست مهم به شما توضیح مختصری بدهیم.

یکی از آزمایش‌هایی که در دهه اخیر انجام شده است، آزمایش ژنتیک است. چرا و چگونه؟ همانطور که می دانید برخی از بیماری هایی که در انسان رخ می دهد مربوط به ناهنجاری های ژنتیکی مختلفی است که متاسفانه با توجه به پیشرفت های فراوان علم پزشکی تاکنون درمان قطعی برای آنها پیدا نشده است اما با بررسی های انجام شده قابل درمان هستند. 

این نوع آزمایش باید به صورت دوره ای برای جلوگیری از عفونت انجام شود. این سوال اهمیت انجام این نوع آزمایش را مشخص می کند. در آزمایش‌هایی از این دست، محققان سعی می‌کنند ژن‌های معیوب و پنهان را شناسایی کرده و در نهایت امکان انتقال آن‌ها به نسل‌های آینده را کشف کنند.

انواع آزمایشات ژنتیکی و شماره آزمایشگاه ژنتیک تهران

شماره آزمایشگاه ژنتیک تهران

شماره آزمایشگاه ژنتیک تهران

آزمایشات ژنتیکی مختلفی در آزمایشگاه ژنتیک تاو انجام می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج،
  • مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج
  • غربالگری نوزاد در مدت کوتاهی پس از تولد
  • تست های تشخیصی برای وجود یا عدم وجود ناهنجاری های ژنتیکی
  • تست های قبل از لانه گزینی: در این نوع آزمایش، قبل از لانه گزینی، جنین های ایجاد شده توسط لقاح مصنوعی آنالیز شده و مورد تجزیه و تحلیل ژنتیکی قرار می گیرند.
  • شواهد قانونی و پزشکی قانونی: مانند مدارک DNA، این آزمایشات برای مقاصد قانونی انجام می شود. مثلاً در مواردی که بخواهند مجرم را شناسایی کنند از این روش آزمایش استفاده می کنند.
  • آزمایش ژنتیک و تالاسمی،
  • آزمایش ژنتیک و سندرم X شکننده،
  • و آزمایش های مربوط به جهش ژنتیکی

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت برای آزمیش ژنتیک در این مرکز می توانید با شماره 021123456 تماس حاصل نمایید.

آزمایشات ژنتیکی چگونه انجام می شود؟

این نوع آزمایش اغلب بر روی نمونه های خون انجام می شود، اما از سایر روش ها نیز در آن استفاده می شود. در روش های دیگر اغلب از پرزهای جفت و مایع اطراف جنین نمونه برداری می کنند. بهتر است بدانید که آزمایش ژنتیک در دو مرحله با دقت و مهارت بسیار انجام می شود.

در مرحله اول که آزمایش قبل از ازدواج است، مشاور ژنتیک با زوجین مصاحبه می کند و سابقه بیماری خانوادگی هر دو طرف را بررسی می کند و سپس در مرحله بعد آزمایش و غربالگری ژنتیک انجام می شود.

ویژگی های بهترین آزمایشگاه ژنتیک در تهران

اگر تصمیم به انجام هر یک از این نوع آزمایشات ژنتیکی دارید، حتما از بهترین و قابل اطمینان ترین آزمایشگاه ژنتیک دیدن کنید. برخی از ویژگی های بهترین آزمایشگاه ژنتیک در تهران عبارتند از:

  • آزمایشگاه جامع: جامع و کامل بودن یک آزمایشگاه ژنتیک به این معنی است که آزمایشات متعدد و متنوعی در آن آزمایشگاه انجام می شود. در این صورت کلیه افراد می توانند جهت انجام هر نوع آزمایشی به مرکز آزمایشگاهی مذکور مراجعه نمایند. در واقع این آزمایشگاه ها می توانند به طیف وسیعی از افراد خدمات رسانی کنند.
  • بهترین آزمایشگاه همچنین دارای گواهینامه های مختلفی مانند: گواهی مدیریت کیفیت، گواهی مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای می باشد.
  • دارای انواع تجهیزات مدرن آزمایشگاهی می باشد.
  • و در این آزمایشگاه به طور مداوم آزمایشات مربوط به پاکیزگی و ایمنی و بهداشت فضاهای آزمایشگاهی انجام می شود.

قیمت آزمایشگاه ژنتیک خوب در تهران

اصولاً بهتر است بدانید که با توجه به انواع آزمایشات ژنتیکی، قیمت هر کدام متفاوت است و برآورد هزینه این نوع آزمایش به معیارهای آزمایشگاه و همچنین کمیت و کیفیت آن بستگی دارد.

به طور کلی هزینه های این نوع آزمایش ها در تمامی آزمایشگاه های ژنتیک تهران گران است، اما با صرف این هزینه می توانید از بسیاری از مشکلاتی که علاوه بر پول، سلامتی شما را تهدید می کند، جلوگیری کنید.

در نهایت امیدواریم توانسته باشیم بهترین و مهمترین اطلاعات را در زمینه آزمایش ژنتیک و ویژگی های بهترین آزمایشگاه ژنتیک در تهران را در اختیار شما قرار دهیم.

مطالب پیشنهادی:

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس مستقیم و مشاوره رایگان