آزمایشگاه تاو

اشتراک گذاری:

مرکز طب کار غرب تهران

مرکز طب کار غرب تهران کجاست؟ معاینه پزشکی طب کار در تهران یکی از مهمترین مواردی است که برای اشتغال و همچنین بررسی وضعیت جسمانی افراد شاغل بسیار مهم است. مرکز طب کار شهرک غرب چه خدماتی ارائه می دهد و برای چه ارادی است؟

مرکز طب کار غرب تهران

مرکز طب کار غرب تهران

این آزمایش به منظور بررسی سطح سلامت جسمانی افراد انجام می شود. همچنین تعیین میزان آسیب های احتمالی ناشی از شرایط کار در افراد شاغل انجام می شود.  آزمایش طب کار از نظر قانونی یک آزمایش اجباری است. این آزمایش متناسب با شرایط و خطرات احتمالی که فرد را تهدید می کند در قالب  معاینات دوره ای در فواصل زمانی معین انجام می شود.

مرکز طب کار تاو به عنوان مرکز آزمایشگاه و معاینه طب کار  آماده پذیرش کلیه درخواست های مربوط به انجام آزمایشات طب کار غرب تهران از سوی شرکت ها و موسسات دولتی و غیردولتی بوده  و در اسرع وقت پاسخگوی این آزمایشات می باشد.

آزمایش طب کار در تهران چیست؟

طب کار گروهی از آزمایشات مختلف است. این آزمایشات به منظور بررسی شرایط فیزیکی افراد و بررسی آسیب های احتمالی ناشی از شرایط کاری در افراد انجام می شود. این آزمایش ها هم قبل از استخدام تحت عنوان  ازمایشات قبل از استخدام  و هم در حین کار تحت عنوان معاینات دوره ای برای افراد اجباری است.

آزمایشی که قبل از استخدام انجام می شود برای بررسی وضعیت جسمانی فرد است. همچنین این آزمایش ها برای بررسی هرگونه نقص و بیماری که ممکن است با عملکرد فرد تداخل داشته باشد انجام می شود. معاینات پزشکی که در زمان استخدام برای افراد مختلف انجام می شود عموماً طب کار نام دارد.

طب کار یکی از رشته های تخصصی نوظهور پزشکی است. و عموم مردم این حوزه را با معاینات تخصصی (قبل از استخدام یا بیمه اجتماعی؛ معاینات اداری یا دوره ای می شناسند.

متخصصان این رشته؛ فارغ التحصیل رشته پزشکی هستند و پس از سه سال تحصیل در رشته طب کار به عنوان متخصص طب کار در تهران مشغول به کار می شوند. هدف این رشته، تشخیص و درمان بیماری های ناشی از کار پس از گذراندن دوره های لازم در این زمینه می باشد.

گرچه طب کار یکی از شاخه های طب پیشگیری است. اما اکثر متخصصان این رشته با مشکلات بالینی مواجه هستند. پزشکان کار برای تشخیص بیماری های مرتبط با کار؛ تماس با بیمار و محیط باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

انواع آزمایشات طب کار غرب تهران

به طور کلی  آزمایشات طب کار  شامل معاینات و آزمایشات مختلفی است که می توان آنها را به دسته های کلی زیر تقسیم کرد:

  • معاینه پزشکی قبل از استخدام
  • تست طب کار برای معاینات دوره ای
  • آزمایش طب کار برای تعیین محدودیت های شغلی
  • تست طب کار برای انجام معاینات و چک های سلامت ویژه کارکنان
  • آزمایش طب کار برای انجام معاینات ویژه کارکنان

با توجه به اینکه بسیاری از بیماری ها در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان یا کنترل هستند. این نوع معاینات بر اساس سن، جنسیت، سابقه خانوادگی و بیماری های زمینه ای فرد انجام می شود.

هدف از این نوع معاینه، تشخیص زودهنگام بیماری های قابل درمان یا کنترل با انجام معاینات بالینی و آزمایشات پاراکلینیکی است. تست طب کار با بررسی عوامل مختلف فیزیکی از جمله میزان هورمون ها و عواملی مانند قند و چربی باعث تشخیص زودهنگام بیماری و در نتیجه درمان موثر و سریع می شود.

مطلب پیشنهادی:

مرکز طب کار شهرک غرب تهران و انجام معاینات استخدامی

<yoastmark class=

مرکز پزشکی کار و سلامت، معاینات قبل از استخدام را انجام می دهد و تحت مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند. ضمنا این مرکز مورد تایید تامین اجتماعی می باشد.

این مرکز به عنوان یکی از مراکز طب کار در تهران ارائه دهنده کلیه خدمات تخصصی طب کار و معاینات حرفه ای می باشد.

مرکز طب کار و بهداشت با بهره گیری از کارشناسان مجرب و توانمند در زمینه های بهداشت حرفه ای، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، در استخدام، معاینات دوره ای و تخصصی کلیه خدمات طب کار را به مراجعین خود ارائه می دهد.

مرکز طب کار – کار و سلامت مجاز به صدور کارت سلامت رانندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و در فهرست مراکز مجاز برای انجام معاینات بهداشتی رانندگان این سازمان می باشد. صدور کارت سلامت راننده در یک روز در این مرکز طب کار غرب تهران انجام می شود.

بررسی های دوره ای مرکز طب کار شهرک غرب تهران

 طبق ماده 92 قانون کار، هر کارگر باید حداقل سالی یک بار تحت معاینه طب کار قرار گیرد تا  بیماری های ناشی از کار در مراحل اولیه تشخیص داده شود. در این بررسی ها عواملی که می توانند بر سلامت فرد در محیط کار تاثیر بگذارند مورد بررسی قرار می گیرند.

یکی از راه های تعیین این موارد انجام آزمایش طب کار است. از آنجایی که درمان اکثر  بیماری های شغلی  بسیار سخت و غیر قابل درمان است. انجام  بررسی های دوره ای با هدف تشخیص زودهنگام بیماری های ناشی از کار به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری با اقدامات مناسب و تسهیل درمان بیماری است.

 به عنوان مثال آلودگی ناشی از مواد سرب در کارخانه ها و محیط کار افراد با  آزمایشات طب کار تشخیص داده می شود و فرد برای درمان لازم به متخصص ارجاع می شود. این آزمایش ها و همچنین سایر رشته های پاراکلینیکی مانند رادیولوژی و … کمک زیادی به پزشک متخصص در این زمینه برای تشخیص زودهنگام بیماری ها و اختلالات احتمالی می کند.

آزمایشات تعیین محدودیت های استخدامی

در صورت بیماری یا حادثه در محل کار، متقاضی یا کارفرما شرایط فیزیکی جدید را بررسی می کند. سپس توانایی خود را برای تطبیق وظایف محوله به صورت دائم یا موقت تنظیم می کند.

پزشکان با توجه به نوع وظایف فرد و عوامل خطر محیط کار، ظرفیت انجام این نوع معاینه را دارند. برای این منظور  از معاینات طب کار  برای ارزیابی وضعیت جسمانی فرد و تعیین میزان آسیب وارده به بدن وی استفاده می شود.

مراکز طب کار در تهران

آزمایش طب کار عموماً توسط کارفرما و برای اطلاع از وضعیت سلامت کارکنان درخواست می شود. اگر قصد شرکت در آزمایش طب کار غرب تهران را دارید و یا لیست مراکز طب کار در تهران را می دانید ادامه مقاله را از دست ندهید. بهتر است بدانید که آزمایشگاه تاو تست های طب کار را نیز به شما ارائه می دهد.

آزمایشات طب کار مجموعه ای از آزمایشاتی است که پس از قبولی در آزمایش استخدامی باید انجام شود. این آزمایش ها برای اطمینان از سلامت شما انجام می شود. البته این آزمایشات برای اطلاع از وضعیت سلامت کارکنان در شرکت ها نیز توسط کارفرما انجام می شود.

چه بیماری هایی را بیماری های شغلی می نامند؟

چه بیماری هایی را بیماری های شغلی می نامند؟

چه بیماری هایی را بیماری های شغلی می نامند؟

به بیماری هایی که در اثر مواجهه با عوامل فیزیکی، شیمیایی، ارگونومیکی و بیولوژیکی در محیط کار رخ می دهد بیماری های شغلی نام دارد. بر اساس ماده 7 قانون تامین اجتماعی، بیماری حالتی غیرطبیعی جسمی یا روحی است که مستلزم درمان یا از کار افتادگی موقت یا ایجاد هر دو به طور همزمان باشد.

به عبارت دیگر، بیماری های ناشی از کار به دلیل اشتغال در یک شغل و تحت شرایط آن شغل به وجود می آیند. برای این منظور معاینات تخصصی برای تشخیص و تشخیص این بیماری ها از سایر بیماری ها انجام می شود.

چند نکته مهم در مورد معاینات طب کار غرب تهران

کلیه آزمایشات انجام شده در مراکز پزشکی کار تحت معاینات قبل از استخدام و معاینات دوره ای بر اساس دستورالعمل سازمان وزارت بهداشت و درمان کشور تعیین می شود. مواردی که در هر یک از این آزمایش ها بررسی می شود به نوع ازمایش و کار فرد بستگی دارد.

به طور معمول، این معاینات شامل مواردی مانند آزمایش خون و ادرار، آزمایش بینایی، آزمایش شنوایی، ظرفیت عملکرد ریه و نوار قلب است و در نهایت مراجعه به پزشک انجام می شود. سپس متخصص طب کار بر اساس نتایج تمامی بررسی های انجام شده در مورد وضعیت سلامت و شرایط کاری وی اظهار نظر خواهد کرد.

بنابراین، متخصص در طول معاینات استخدامی، کار هر فرد را با توجه به ظرفیت های فردی و کفایت آنها با نیازهای شغلی اندازه گیری می کند. در نتیجه آنها را به شغل پیشنهادی منصوب می کنند.

در  معاینات دوره ای ، هر فرد با توجه به وضعیت سلامتی خود در دوره قبل اندازه گیری می شود و در صورت بیماری یا عود بیماری قبلی، راه حل های مناسب به هر فرد داده می شود.

مرکز تخصصی تاو در طول فعالیت خود با ارائه خدمات با کیفیت و راهکارهای ساده اما موثر سعی در پیشگیری از بیماری های شغلی کارگران و کارکنان داشته است. زیرا سرمایه هر کارفرما یک نیروی کار سالم و شاد است.

همچنین این مرکز با امضای تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی در فهرست مراکز مجاز انجام معاینات پزشکی موضوع ماده 90 تامین اجتماعی به ثبت رسید.

نقش تست های مرکز طب کار شهرک غرب تهران در پیشگیری از بیماری های شغلی

با توجه به کاهش روزافزون تحرک افراد، سبک زندگی شهری و افزایش دغدغه های شغلی، همه ما مستعد ابتلا به بیماری های سخت عصر مدرن هستیم.

اما اگر به ابعاد مختلف جسمی خود توجه کنیم سلامت روان به طور دائمی، احتمال ابتلا به این بیماری ها به ویژه بیماری های ناشی از کار به شدت کاهش می یابد. اکثر بیماری ها را می توان در مراحل اولیه درمان کنترل کرد و تا حد زیادی از عواقب جدی و مضر آن جلوگیری کرد.

لذا با توجه به اهمیت موارد مورد نظر در خصوص بیماری های شغلی، انجام اینگونه معاینات از جمله معاینات قبل از استخدام و معاینات دوره ای و سایر خدمات ضروری است.

مطالب پیشنهادی:

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس مستقیم و مشاوره رایگان