آزمایشگاه تاو

اشتراک گذاری:

آزمایشات قبل از کاشت مو

آزمایش های لازم قبل از کاشت مو کدامند؟ برای کاشت مو چه آزمایشاتی باید انجام داد؟ آیا برای آزمایش کاشت مو باید ناشتا بود؟ این سوالات اغلب ذهن افرادی که متقاضی کاشت مو هستند را به خود درگیر کرده است. ما در این مطلب از بهترین آزمایشگاه تهران به بررسی این سوالات خواهیم پرداخت.

هنگامی که تصمیم گرفتید کاشت مو انجام دهید، باید قبل از عمل آزمایشات قبل از کاشت را انجام دهید. انجام آزمایشات قبل از کاشت مو یکی از مهمترین اقدامات مهم قبل از انجام این برنامه است.

یکی از اولین مراحل آزمایش قبل از کاشت مو، انجام تست های غربالگری اولیه سلامت است. معاینه توسط پزشک متخصص برای تعیین صلاحیت شما برای کاشت مو یکی از مهم ترین مراحل قبل از کاشت مو است. در ادامه مقاله مهم ترین آزمایشات قبل از کاشت مو را شرح می دهیم. همچنین پیشنهاد می شود از صفحه کاشت مو اقساطی تهران دیدن کنید.

چکاپ اولیه قبل از آزمایشات کاشت مو

برای کاشت مو چه آزمایشاتی باید انجام داد
برای کاشت مو چه آزمایشاتی باید انجام داد

پس از تصمیم به انجام کاشت مو، باید به سوالات پزشک در مورد وضعیت جسمانی و سلامتی خود به خوبی پاسخ دهید تا پزشک با اطلاعات دقیق در مورد سلامت شما، مهم ترین و ضروری ترین آزمایشات را قبل از کاشت مو برای شما تجویز کند. یکی از مراحل اصلی قبل از کاشت مو، همین سوالات پزشک است.

زیرا در این مرحله پزشک تعیین می کند که آیا شما واجد شرایط کاشت مو هستید یا خیر. به عنوان مثال، افرادی که از دیابت و فشار خون بالا رنج می برند، باید تحت نظر دقیق پزشک کاشت مو انجام دهند یا در مواردی از کاشت مو منع می شوند.

مطلب پیشنهادی: بهترین آزمایشگاه ژنتیک غرب تهران

آیا پیش از کاشت مو باید آزمایش خون داد؟

بله، قبل از کاشت مو، پزشک ممکن است از شما بخواهد که آزمایش خون بدهید تا مطمئن شود که شرایطی ندارید که بر رشد مو تأثیر بگذارد، مانند کمبود ویتامین، مسمومیت با فلزات سنگین یا اختلالات هورمونی.

علاوه بر این، در برخی موارد، پزشک ممکن است آزمایش‌های دیگری مانند آزمایش ژنتیک برای بررسی بیماری‌های مرتبط با ریشه‌زایی یا آزمایش خون برای اطمینان از عدم وجود عفونت‌هایی که می‌تواند به محل کاشت مو آسیب برساند، تجویز کند.

برای کاشت مو چه آزمایشاتی باید انجام داد؟

آزمایش های لازم قبل از کاشت مو
آزمایش های لازم قبل از کاشت مو

هدف از انجام آزمایش قبل از کاشت مو، بررسی وضعیت سلامتی بیمار به منظور تشخیص بیماری های عفونی و مزمن است. انواع مهم آزمایشات قبل از کاشت مو عبارتند از:

  • آزمایش قند خون
  • تست HIV
  • انجام آزمایشات هپاتیت C یا به اختصار (HCV).
  • آزمایشات هپاتیت B یا به اختصار (HBsAg).
  • همچنین آزمایشات انعقاد
  • و در اخر کنترل فشار خون
  • آزمایش قند خون

همانطور که می دانید آزمایش قند خون قبل از کاشت مو برای اطلاع از وضعیت دیابتی افراد مورد استفاده قرار می گیرد. با بررسی سطح قند خون کاندیدای کاشت مو متوجه می شویم که آیا وی واجد شرایط کاشت مو است یا خیر.

اگر سطح قند خون متقاضی بالا باشد یا به عبارتی مبتلا به دیابت باشد باید قبل از عمل کاشت مو توسط پزشک معالجه شود. معمولاً بیماران دیابتی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، اما در صورتی که داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور منظم و صحیح مصرف کرده باشند و بتوانند وضعیت خود را به خوبی مدیریت کنند، می توانند اقدام به کاشت مو کنند.

چالش دیگر برای بیماران دیابتی این است که بدانند پزشک باید چه تعداد گرافت از بانک موی خود برای پیوند بگیرد. برای اینکه زخم های آنها سریعتر بهبود یابد، پزشک ترجیح می دهد تعداد کمی گرافت از بانک مو بگیرد. البته برداشت تعداد مناسب گرافت با تشخیص، مهارت و تجربه جراح گره خورده است.

آزمایش HIV

ایدز یا اچ آی وی ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند و توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را کاهش می دهد. در صورت مثبت بودن جواب آزمایش اچ آی وی، به منظور پیشگیری و مصون ماندن پرسنل پرستاری از این بیماری، کاشت مو برای متقاضی انجام نمی شود.

آزمایش هپاتیت B و C قبل از کاشت مو

هپاتیت B و C از دسته ویروس های عفونی هستند که به کبد حمله می کنند. این دو بیماری های عفونی جزو خطرناک ترین ها هستند. هپاتیت B و C به راحتی از طریق ابزارهای جراحی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

انجام این دو نوع آزمایش یکی از مهمترین آزمایشات قبل از کاشت مو می باشد. افرادی که از این نوع بیماری رنج می برند کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستند.

انجام آزمایش خون قبل از کاشت مو

آزمایش های لخته شدن خون زمان دقیق لخته شدن خون را مشخص می کند و به متخصصان بینشی برای جلوگیری از خطر خونریزی در حین جراحی می دهد.

دانستن این میزان لخته شدن خون و اطلاع از هموفیلی قبل از عمل کاشت مو بسیار مهم است زیرا در حین عمل کاشت مو باید برش های مختلفی برای برداشتن فولیکول های مو از بانک مو ایجاد شود و در این شرایط اگر خون نتواند به درستی گردش کند و به موقع لخته شود می تواند خطر خونریزی بعد از کاشت مو را افزایش دهد.

آزمایش فشار خون

آزمایش فشار خون باید در روز جراحی و قبل از کاشت مو انجام شود. در صورت افزایش یا کاهش فشار خون بیمار صبر کنید تا وضعیت او به حالت عادی برگردد و از انجام عمل خودداری کنید.

در برخی موارد فشار خون و افت فشار خون در داوطلبان به دلیل استرس عمل یا خواب ناکافی روز قبل از عمل است و با صبر و حوصله می توان مدت زمان عمل را اندکی تغییر داد تا بیمار به حالت عادی برگردد.

اما افراد مبتلا به فشار خون فقط می توانند پس از تایید پزشک اقدام به کاشت مو کنند و قبل از عمل از داروهای کنترل کننده استفاده کنند، در غیر این صورت کاشت مو برای افراد مبتلا به فشار خون بالا امکان پذیر نیست.

آیا برای آزمایش FBS کاشت مو باید ناشتا بود؟

تست FBS یا تست قند خون ناشتا یکی از آزمایشاتی است که پزشکان ممکن است از شما بخواهند قبل از کاشت مو انجام دهید. این آزمایش برای اندازه گیری سطح قند خون در بدن شما و با معده خالی انجام می شود. سطح بالای قند خون می تواند نشان دهنده دیابت باشد که می تواند بر موفقیت کاشت مو و بهبود زخم های جراحی تأثیر بگذارد.

آزمایش ادرار یکی از آزمایشات ضروری قبل از کاشت مو

این تست نوعی تست غربالگری در مطب است. جراح کاشت مو این آزمایش را برای بررسی بیماری های رایج، عفونت های داخل مطب، مشکلات کبدی درخواست می کند. انجام این آزمایش به جراح کاشت مو کمک می کند تا پس از کاشت مو داروهایی را تجویز کند.

آزمایش های لازم دیگر قبل از کاشت مو

آزمایشات ECG/EKG باید قبل از کاشت مو در بیماران قلبی و بیماران مبتلا به مشکلات فشار خون انجام شود. آزمایشاتی که علت ریزش مو را مشخص می کند مانند آزمایش های هورمونی، آزمایش تیروئید و تعیین سطح آهن در بدن باید قبل از عمل کاشت مو انجام شود.

برای آزمایش کاشت مو باید ناشتا بود؟

برای آزمایش کاشت مو باید ناشتا بود؟
برای آزمایش کاشت مو باید ناشتا بود؟

بسته به نوع آزمایشی که برای شما تجویز شده است، ممکن است لازم باشد قبل از آزمایش ناشتا باشید یا نباشید. برای برخی از آزمایش‌ها، مانند آزمایش خون، ممکن است لازم باشد 8 تا 12 ساعت قبل از آزمایش ناشتا باشید تا نتایج دقیق‌تر باشد.

اما برای برخی از آزمایشات مانند آزمایش پوست و آزمایش ریشه مو نیازی به ناشتا بودن نیست و می توانید قبل از انجام آن غذای کافی و متنوع بخورید.

بهترین توصیه در این زمینه این است که قبل از هر معاینه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و از او بپرسید که آیا قبل از معاینه لازم است ناشتا باشید یا خیر؟

همچنین، قبل از انجام هر آزمایشی، بهتر است پزشک خود را در مورد داروهایی که مصرف می کنید و همچنین آلرژی ها یا سایر شرایط پزشکی خود مطلع کنید. این اطلاعات به پزشک کمک می کند تا نوع و زمان آزمایش مورد نیاز برای شما را به درستی تعیین کند.

جواب آزمایش برای کاشت مو

جواب آزمایش برای کاشت مو معمولا شامل موارد زیر است:

در ادامه، به بررسی برخی از نتایج آزمایش‌های مهم برای کاشت مو می‌پردازیم:

  • آزمایش قند خون: سطح قند خون طبیعی در حالت ناشتا بین 70 تا 100 میلی‌گرم در دسی‌لیتر است. اگر سطح قند خون بالاتر از 126 میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، نشان‌دهنده دیابت است. دیابت می‌تواند خطر عوارض کاشت مو را افزایش دهد.
  • آزمایش عملکرد تیروئید: عملکرد طبیعی تیروئید برای سلامت عمومی فرد مهم است. اگر عملکرد تیروئید نامناسب باشد، می‌تواند منجر به ریزش مو شود.
  • آزمایش آنتی‌بادی‌های هپاتیت B و C: هپاتیت B و C بیماری‌های جدی هستند که می‌توانند منجر به آسیب کبدی شوند. اگر فرد به یکی از این بیماری‌ها مبتلا باشد، ممکن است نتواند کاشت مو انجام دهد.
  • آزمایش HIV: HIV ویروسی است که می‌تواند منجر به ایدز شود. اگر فرد به HIV مبتلا باشد، ممکن است نتواند کاشت مو انجام دهد.
  • آزمایش انعقاد خون: اختلالات انعقاد خون می‌توانند خطر خونریزی را در حین و بعد از کاشت مو افزایش دهند. اگر فرد دچار اختلال انعقاد خون باشد، ممکن است نیاز به مصرف داروهای رقیق‌کننده خون قبل از کاشت مو داشته باشد.

اگر نتایج آزمایش‌های شما نشان‌دهنده وجود مشکلی باشد، پزشک ممکن است درمان‌های لازم را قبل از کاشت مو تجویز کند.

جواب آزمایش برای کاشت مو  چقدر طول می کشد؟

معمولاً نتایج آزمایشات قبل از کاشت مو باید ظرف چند روز آماده شوند. پس از دریافت نتایج آزمایشات، پزشک می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا فرد برای کاشت مو واجد شرایط است یا خیر.

 

چند نکته درباره سوال آیا آزمایش کاشت مو باید ناشتا بود؟

همانطور که در مقاله ذکر شد انجام آزمایشات قبل از کاشت مو دیدگاه مهمی را به پزشک می دهد تا وضعیت متقاضی را قبل از کاشت مو بررسی کند. در صورت نیاز به ناشنایی در طی مراحل آزمایش حتما از پرستاران و مسئولین قبل از انجام ازمایش درباره آن سوال کنید تا درست ترین نتایج را بگیرید.

البته انجام آزمایشات و اقدامات قبل از عمل فقط برای معاینه پزشک نیست، بلکه فواید زیادی برای متقاضی دارد که از آن جمله می توان به آگاهی کامل از وضعیت جسمانی خود، مشاوره با پزشک و پرستاران قبل از عمل و داشتن زمان کافی برای پرسیدن سوال و… اشاره کرد.

به طور کلی، حتما قبل از کاشت مو، آزمایشات را جدی بگیرید تا در شرایط مساعد بهترین نتیجه را بگیرید.

سوالات متداول در مورد آزمایش های لازم قبل از کاشت مو

ضروری ترین آزمایشات قبل از کاشت مو چیست؟
یکی از ضروری ترین آزمایشات قبل از کاشت مو، آزمایش قند خون، آزمایش HIV، آزمایش انعقاد خون، آزمایش فشار خون و آزمایش هپاتیت نوع B و C است.

آیا کاشت مو را در روز باید انجام داد؟
بله، فشار خون شما باید قبل از جراحی توسط کلینیک اندازه گیری شود تا از عوارض حین جراحی جلوگیری شود.

سخن نهایی درباره آزمایشات قبل از کاشت مو

اگر قصد انجام آزمایشهای کاشت مو را دارید پیشنهاد می شود از خدمات آزمایش در منزل غرب تهران که توسط مجموعه تاو به صورت رایگان ارائه می شود استفاده نمایید. این آزمایشگاه خدمات پایش سلامت را نیز ارائه می دهد و از جدیدترین تجهیزات روز دنیا استفاده می کند.

مطالب پیشنهادی:

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس مستقیم و مشاوره رایگان